Które filmy Kusturicy uważacie za najlepsze? Proszę, wymieńcie je tu w kolejności od najlepszego do najgorszego.
Na dzień dzisiejszy, moje TOP 5 wygląda w sposób następujący:
1. Underground
2. Czas cyganów
3. Tata w podróży służbowej
4. Arizona Dream
5. Czarny kot, biały kot
1. Underground - GENIALNY!
2. Zycie jest cudem
3. Ojciec w podróży służbowej
4. Czarny Kot, Biały Kot
5. Czas Cyganów
1. Underground
2. Czas Cyganów
3. Ojciec w podróży służbowej
4. Czy pamiętasz Dolly Bell?
5. Czarny kot, biały kot
Czekam na najnowszy film :)
Wszystkie są na najwyższym poziomie, nie ma co się licytować o to który lepszy. Zresztą to nawet nie są podobne gatunkowo dzieła, trudno znaleźć porównawczy złoty środek ... W każdym razie posiada może ktoś polskie napisy do super 8 stories,Ojciec w podróży służbowej i Czy pamiętasz Dolly Bell? Albo do któregoś z filmów Bela Tara?? Byłbym wdzięczny. Dozgonnie wdzięczny. Mój mail- buka13@wp.pl
Jeżeli jeszcze Cię to interesuje, to właśnie tłumaczę napisy do filmu 'Ojciec w podróży służbowej'. Mail: afabiszewska@onet.eu Wszystkich innych chętnych również odsyłam na moją pocztę.
Jak na razie obejrzałam tylko 3 filmy Emira Kusturicy. "Czas cyganów" nie spodobał mi się zbytnio, za to "Arizona Dream" jest cudownym dziełem,a "Czarny kot, biały kot" można uznać za klasyczną komedię omyłek.
aktualizacja
1. Underground
2. Czas cyganów
3. Czy pamiętasz Doly Bell?
4. Tata w podróży służbowej
5. Arizona Dream
6. Czarny kot, biały kot
1.Underground
2.Czarny kot, biały kot
3.Czas cyganów
4.Życie jest cudem
5.Arizona Dream
6.Obiecaj mi
Aktualizacja:
1. Arizona Dream 9/10
2. Czas cyganów 9/10
3. Underground 8/10
4. Czarny kot, biały kot 7/10
5. Życie jest cudem 5/10
6. Obiecja Mi! 3/10
1. Arizona Dream
2. Czas cyganów
3. Underground
4. Czarny kot, biały kot
5. Ojciec w podróży służbowej
Pzdr.
1. Czas Cyganów - 10/10
2. Underground - 9/10
3. Arizona Dream - 8+/10
4. Czy pamiętasz Dolly Bell? - 8/10
5. Ojciec w podróży służbowej - 8/10
1.Underground 7/10
2.Czas Cyganów 7/10
3.Czarny kot,biały kot 7/10
4.Życie jest cudem 7/10
5.Arizona dream 7/10
6.Obiecaj mi ! 6/10
7.Ojciec w podróży służbowej 5/10
1. Czas cyganów
2. Underground
3. Ojciec w podróży służbowej
4. Czy pamiętasz Doly Bell?
5. Czarny kot, biały kot
6. Arizona Dream
7. Życie jest cudem
8. Obiecaj mi!
No właśnie! Wszyscy już zapomnieli o klasycznym "Nocnym pociągu z mięsem" od Kusturicy! :)
A na poważnie, oto moje top 3:
1. Czarny kot, biały kot (9)
2. Underground (8+)
3. Arizona Dream (7).
1. Czas Cyganów
2. Arizona Dream
3. Underground
4. Ojciec w podróży służbowej
5. Życie jest Cudem
6. Czarny kot, biały kot
7. Zavet
Wszystkie mają u mnie oceny w przedziale 8-10 :)
LP tytuł filmu śr. arytm. głosy
1 Underground 8,66 32
2 Arizona Dream 7,90 29
3 Czas cyganów 7,88 26
4 Czarny kot, biały kot 7,72 29
5 Ojciec w podróży służbowej 7,82 11
6 Czy pamiętasz Doly Bell? 8,00 6
7 Życie jest cudem 7,36 14
8 Wszystkie niewidzialne dzieci 6,60 10
9 Obiecaj mi! 5,89 9
Aktualizacja:
LP tytuł filmu śr. arytm. głosy
1 Underground (1995) 8,34 47
2 Arizona Dream (1993) 7,83 40
3 Czas cyganów (1988) 7,71 38
4 Czarny kot, biały kot (1998) 7,57 44
5 Czy pamiętasz Doly Bell? (1981) 7,78 9
6 Życie jest cudem (2004) 7,35 23
7 Ojciec w podróży służbowej (1985) 7,24 21
8 Obiecaj mi! (2007) 5,07 15
Dokumentalne:
Maradona by Kusturica (2008) 5,80 5
Pozostałe:
Wszystkie niewidzialne dzieci (2005) 6,43 14
Aktualizacja:
LP tytuł filmu śr. arytm. głosy
1 Underground (1995) 8,33 67
2 Czas Cyganów (1988) 8,10 50
3 Czarny kot, biały kot (1998) 7,70 64
4 Arizona Dream (1992) 7,63 54
5 Ojciec w podróży służbowej (1985) 7,41 32
6 Czy pamiętasz Doly Bell? (1981) 7,35 20
7 Życie jest cudem (2004) 7,11 38
8 Maradona by Kusturica (2008) 6,11 9
9 Obiecaj mi! (2007) 5,69 26
Krótkometrażowe:
Guernica (1978) 6,14 7
Ponadto:
Wszystkie niewidzialne dzieci (2005) 6,62 21
1. Czas cyganów - 10/10
2. Underground - 9/10
3. Czarny kot, biały kot - 9/10
4. Arizona dream - 8/10
5. Ojciec w podróży służbowej - 8/10
6. Czy pamiętasz Doly Bell? - 8/10
7. Życie jest cudem - 6/10
8. Obiecaj mi! - 3/10 (w moim odczuciu film kuriozalny...)
1. Arizona Dream
2. Czarny kot, biały kot
3. Underground
4. Czas cyganów
5. Obiecaj mi!
6. Życie jest cudem
Widzę, że 3 filmy ktoś też wymienił więc podam też top3 (na razie tylko tyle jego filmów widziałem):
1.Czas cyganów
2.Underground
3.Czarny kot, biały kot
1. Underground
2. Czas cyganów
3. Czarny kot, biały kot
4. Ojciec w podróży służbowej
5. Arizona Dream
6. Życie jest cudem
7. Czy pamiętasz Doly Bell?
8. Obiecaj mi!
1. Underground – 9
2. Czas cyganów – 9
3. Arizona Dream – 8
4. Ojciec w podróży służbowej – 8
5. Czy pamiętasz Doly Bell? – 8
6. Czarny kot, biały kot – 8
7. Życie jest cudem – 8
Na razie widziałem tylko 4 (wiem, wstyd, ale niedługo nadrobię):
1. Underground 10/10
2. Życie jest cudem 10/10
3.Czarny kot, biały kot 9/10
4.Obiecaj mi 9/10
1.Sjecas li se, Dolly Bell
2.Arizona Dream
3.Dom za vješanje
4.Crna mačka, beli mačor
5.Bife Titanik
Dziwne, że wcześniej się tu nie wpisałem ~~
1. Underground - 8+/10
2. Arizona Dream - 8+/10
3. Życie jest cudem - 7/10
4. Czas cyganów - 7/10
5. Czarny kot, biały kot - 7/10
6, Ojciec w podróży służbowej - 6/10
W planach: Czy pamiętasz Doly Bell?
"+" znaczy, że Ulubiony.
1. Underground - 9/10
2. Czarny kot, biały kot - 9/10
3. Czas cyganow - 9/10
4. Ojciec w podróży służbowej - 8/10
5. Arizona Dream - 8/10
6. Życie jest cudem - 7/10
1. Underground 10/10
2. Czas Cyganów 10/10
3. Życie jest cudem 9/10
4. Czarny kot, biały kot 8/10
5. Arizona Dream 7/10
MISTRZ
1 - Underground - 10
2 - Arizona Dream - 10
3 - Czas Cyganów - 8
4 - Życie jest cudem - 8
5 - Czarny kot, biały kot - 8
6 - Ojciec w podróży służbowej - 7
7 - Czy pamiętasz Dolly Bell? - 7
Oglądałem tylko jeden, Underground i przyznam, że to jeden z najlepszych filmów europejskich lat 90-TYCH.
1. Czarny kot, biały kot 9/10
2. Underground 8.5/10
3. Arizona Dream 8/10
4. Życie jest cudem 8/10
5. Ojciec w podróży służbowej 8/10
6. Czas Cyganów 8/10
7. Czy pamiętasz Dolly Bell? 7/10
8. Maradona by Kusturica 6/10
9. Obiecaj mi! 6/10
1. Czas cyganów
2 Underground
3. Arizona dream
4. Czarny kot, biały kot
5. Czy pamiętasz Dolly Bell?
1. Underground
2. Czas Cyganów
3. Arizona Dream
4. Ojciec w podróży służbowej
5. Życie jest cudem
6. Czy pamiętasz Dolly Bell?
7. Czarny kot, biały kot
8. Obiecaj mi
Czekam na 'Na mlecznej drodze' ;)